Followers

Saturday, March 5, 2011

hasil tangan gua

assalamualaikum !!!

ha kali ni aku nak menayang sket beberape hasil liok lentok jari jemari aku ni ha sebagai tande sayangnye aku kat dunie seni halus ni ha. walaupun hasilnye tak de ar berape nak bagos tapi usehe tu ade ye...ade...

              
         

ce tengok 2 gambo ni..tak brape la nak same..aku ni kan tahap amatur je kot...tapi niat lukis gambo pompuan ni ikhlas taw...haha.. di lukis pade ujung tahun 2008 klu tak silap. nak buat adiah bufday la konon, pergh! penuh nostalgia beb..ahahah..mase ujung tahun 2010 ade satu lagi lukisan aku watkan.. tapi gambonye da ilang...ana!! ko ade lagi tak lukisan tu! snapkan 1 pic pastu bagi kat aku leh x!


ni first projek mase sem 2.. 'sea creatures'. Drawing ini juge pernah menimbulkan kontroversi yang mane ianya dikatekan sebuah lukisan yang mempunyai unsur2 lucah..tang mane lucahnye aku pn tak nampak...nampak bentuk kude laut bercium je kot..heleh..ok pe..tema pun kasih sayang, mesti kene cium2..ye tak...ahahha!! 

  
gambo ni simple je...tapi ade mesej yang tersendiri.. ye ke? rasenye macam xde mesej.. tapi yang pasti aku lukis ni sambil menyumpah seranah sebab lecturer aku bg asgment ni mase orang tengah sebok cuti semester..mengganggu waktu keje part time aku jerk.haish!!!


ni sketches je untuk krit dengan lecturer mase tengah sebok nak buat 1'st projek sem 3 dulu... sketch dalam keadaan mengantok...tapi...7 minute je dah siap..power x gua...ahai !! erm...ular tu cam kartun ar... next !!


ni ha hasil kerje final mase 1'st projek sem 3. " the poisoning thorny"..tema lukisan ni dendam..ha tengok lukisan tu dalam2, takut x, takut x...takut ar.... ingat lagi mase nak present lukisan ni aku siap pasang background muzik lagu slot akasia nyanyia the fabolous cat..siap pakai sweater hitam, dan paling best skali solek ala2 pembunuh..letak celak tebal2 kat kening.buat kening bercantum..effect die sampai ke petang kpale aku sakit..sampai skang ni membe2 aku dok bahan aku pasal aku pakai celak kat kening..x gune !! aku menghayati watak la sengal !!!!


sebenarnye nak mantulkan lukisan kat tengah tu tapi terupload gambo kitorang plak.sebab aku rase pose kitorang ni smat..ahahaha !! lukisan ni hasil tang 4 orang, aku, ani, wan, ngn syasya ( asya'ri ) .. hasil gabungan pelukis terhebat ni lukisan ni berjaye meraih tempat pertame dalam acare melukis lukisan abstrak sempene archiday mase sem 2 dulu. kami juge berjaye menewakan senior2 yang lain...woah !!! syabas betta !!!


ha lukisan ni ar paling susah giler aku nak wat.. makan berminggu minggu beb nak jadikkan effect yang real macam ni.. pergh!! gile ar aku.. ermm...cube tengok betul2, gosok mate tu, nampak macam lukisan ke...hahhahaha!!! tetibe je nak upload gambo budak ni..rindu plak rasenye.. minggu depan cik unn balik ae akim...kite jenjalan nek moto ae...^_^ !!


dah2 ni je lukisan yang aku nak tunjuk..yang lain2 hanye untuk simpanan peribadi...maap la yek..hahha!!

2 comments:

*fiza said...

agk2 klu lukis gmbo aku ssh x ek?
:P

Nurul Mohamad said...

eleh...nak la tu...ahaha...nanti ade mase aku lukiskan ae..^_^