Followers

Friday, March 4, 2011

Mohamad Nurul Atiqah

ahakz!!!
baru je tulis tajuk aku dah gelak sorang sorang dah ni...
jom ar gelak same same..
wakakakkakakakaka!!!!

bio aku crite background aku dulu la yek...

dulu mase kecik kecik aku paling tak suke dengan orang yang bergelar PEREMPUAN walaupun hakikatnye aku adalah seorang PEREMPUAN..
sebab ???

aku tak suke tengok gaye seorang perempuan yang suke menjerit, menangis, lembik, main anak patung, jatuh sikit nangis...eh, benci tol ar gua!!! so jangan nak tanye kenape aku ni seorang yang brutal di samping jalan berterabur macam lahanat k... dari kecik aku da di ajar hidup secare berdisplin ala ala askar yang mane memotong rambut pendek ( kehendak sendiri ) , memakai baju melayu ( tapi corak bunge bunge ) dan juga diterapkan semangat cintekan tanah air ( main askar askar ) termasuklah diajar membine keluarge bahagie ( mase main kawin2 mase kecik2 dulu membe2 aku pakse aku jadik bapak... x gune punye membe !! )... alamak..secare tak langsung gua ni da macam membuke pekung di dada gua sendiri la plak... ah lantak ar...gua nak lepaskan gian tulis entry ni....

ingat lagi mase tadika dulu, aku cume pegi klas 2 kali seminggu dan hari yang bertuah tersebut ialah hari selase dan kamis... sebab hari tu kene pakai baju sukan...maknenye kene pakai seluar ar kan.. aku memang tak suke pakai baju kurung..kat sekolah pun rate rate membe aku semuenye lelaki...

nak dijadikan cerite... mase aku darjah satu, macam biasela kan ade sesi perkenalkan diri.. ingat lagi mase tu cikgu tengah subjek b.i dan cikgu yang mengajar mase tu teacher syida... ( kalau tak silap la...tapi rasenye macam silap )... mase tu aku duduk kat dalam 1 kumpulan yang ade 8 orang dan aku satu satunye perempuan kat situ... daripade name pertame semuenye memperkenalkan diri dengan name MUHAMMAD, MOHD,MOHAMAD kat awal name dorang... ye lah, kan name lelaki majoriti macam tu... tibe turn aku aku plak...alamak, malunye nak crite.....

cikgu syida : what's your name ?
aku : my name is MOHAMAD NURUL ATIQAH
cikgu syida : eh, name awak ade Mohamad ke ?
aku : ( membisu )

tibe tibe je ade suare budak klas aku memback up

" ha'ah, name die ade mohamad "
yang bestnye satu kelas setuju tu name aku macam tu.... wakakakakaka!!! satu kelas sengal rupenye !!!!
lame jugak la aku pikir knape dorang sebok stuju cakap name aku ade Mohamad... rupe2nye aku terlupe, name bapak aku Mohamad rupenye... Nurul Atiqah Binti Mohamad.... ahakz!!!!! malunye gua mase tu... harap2 dorang dah lupe pasal ni...harap harap dorang tak jumpe blog aku...ahahahhahaha!!!!

tapi tu sume crite lame.... selepas meningkat ke alam dewase ni, aku bersyukur sangat2 dijadikan sebagai kaum hawa...cukup sifatnye... setiap ketentuan tuhan tu jangan la dipertikaikan, semuenye ade hikmahnye....kite sebagai hambenye haruslah bersyukur dengan ape yang kite dah dapat sekarang... insaf sejenak....

*gua tulis blog ni sambil tutup muke, malu seyh!!!

No comments: