Followers

Saturday, March 5, 2011

he'eh, saye benci la bidang saye...

jarang kan nampak aku post pasal bidang aku..maksud aku bidang yang aku blajar kat poly... untuk pengetahuan semue, aku sekarang ni dah masuk tahun akhir da, dalam bidang kebencian aku...seni bine..

..( idea aku nak menulis lari lari ni..membe aku pasang lagu super junior kuat sangat...amat mengganggu konsentrasi ye wahai sahabatku...).....

takpe2, aku usehe gak untuk abiskan entry ni... ha nak dipendekkan crite cam ni je lah yek... aku x ske blajar bidang ni... aku blajar tak ikhlas...ahakz !!! aku tak suke mendesign...aku benci senibine...aku tak nak jadik arkitek...aku tak nak bine rumah..

antare sebab2 aku benci gile nak mati ngan bidang ni :

- kene pakse ngan mak abah...
- tu je la tawaran yang aku dapat lepas brenti blajo kat mc oren
- aku minat seni halus, bukan senibine ye kawan2..ade mase kang aku upload drawing2 aku
- kos ni menghabiskan duit... klu aku ade anak , sumpah aku tak bagi die blajo kos yang menjahanamkan duit mak bapak ni..
- terlalu bizi sampai xde mase nak tido..untuk keluarge..facebook...apetah lagi pakwe...sebab tu aku single..     (ke tak laku..)
- ikut pengalaman ramai kawan2 yang ambik kos ni semuenye kaye2, kirenye aku ni tak brape nak sekufu la ngan dorang...aku ni duit tak banyak...
- rase macam nak cincang otak bile tak dapat idea nak design bangunan , tambah2 lagi bile lecturer asik desak suruh datang krit...ish!! macam nak jadik halimunan seketike kat dalam studio tu ha
- siapkan projek sampai x tido berhari hari tapi present tak sampai 5 minit pun kadang2...kene conteng plak tu...haish!!!!
- kos nak print mahal..mencecah ratusan ringgit kadang2
- setiap projek kene present.. dan yang paling mengharukan lagi aku benci present !!! sebab aku menghidap penyakit darah gemuruh.. dan aku jugak penah menangis sebab design aku kene kutuk dengan lecturer mase hari portfolio...sejarah hitam beb
- aku tak de bakat mendesign... nak wat restoran tapi terdesign masjid... eh rasenye macam terperli orang la plak... ahahahahaha!!!!
- sepanjang hampir 3 tahun aku blajar kos ni, hampir berbelas gak la handphone aku gadaikan sebab xde duit...sob..sob...sob..
- berlaku beberape krisis yang aku sendiri tak leh nak elak mase blaja kat sini dan ianya membuatkan seperti aku berade di nerake dunie...lambatnye la hai nak abis blajar !!!
- mase praktikal kat firm aku asik bertekak dengan supervisor aku...nasib bek markah aku die tak potong..klu potong......................aku nangis kang
- studio aku tinggi, aras 4 tu ha... penat taw panjat tangge

errrrr...pe lagi ek... ade banyak lagi cume aku malas nak tulis... mungkin jugak sebab mate aku da ngntuk. jam pun dah menunjukkan pukul 4.32 am...waktu bersahur da ni... papehal pun nasihat kepade junior2 aku, klu da tak larat tu jangan la pakse diri....brenti je la.... ( jahat tol senior korang ni )...dah2 nak tido...slamat malam....^_^ !!

3 comments:

[s]u[E]_i[J]a119 said...

ak setuju ngn ko ny reason nih sume..
hahahha..
berbaloi2...
huhuu..

Nurul Mohamad said...

menyampah giler kan...haish!!!

*fiza said...

aku pon benci bidang aku!
bidang yg org xtau..
hihik!
:D