Followers

Friday, March 18, 2011

Mima...maafkan saye...

okeyh2, crite pengenalan dulu.. Mima tu housemate aku, budak perdagangan kot..eh, akaun kot..eh, eh..entah la, tak komfom...jarang tanye soalan sem 1 tu kat die..die ni bawak moto wave..

nak diajdikkan crite, semalam die balik umah lewat sket, die wat keje sekolah ( assignment ) kat luar ngan kawan2 die kot..aku yang duduk kat ruang tamu time tu tengok die cam lain macam je. tak bermaye je aku tengok.. die pun semalam senyap je, cam moody je.takut plak nak tego. kire2 area kol 3 ke 4 pagi gitu la die kuar bilik trus masuk bilik air.. 

" uwekkkk!!! uwekkkkk!! "

bunyi yang terkeluar dari jasad Mima..alamak, cam loye plak dengar bunyi tu..aku pun trus pakai headphone, pasang volume paling maksimum..sampai bunyi uwek uwek tu tak dengar..Mima..maapkan saye...sebab kutuk ko muntah dalam ati...

tadi aku bangun tido awal..kire2 pukul 12 tengah ari baru kuar bilik..aku nampak Mima da cam ok sket cume batuk2 je la..aku pun tanye die 

" ko pe cite semalam mima? muntah2 aku dengo " aku tanye..

die jawab.." aku demam la unn, ko ni pun, bukan nak hulur air ke, picit2 aku ke time tu"

aku..dengan konfident bagi jawapan.." tak leh la mima, aku takut nanti aku pun muntah same"

mima terus diam...touching kot...alahai..kesilapan kedue aku tok arini, aku dah kecikkan ati ko ..aku da terlepas cakap..ingatkan nak cakap dalam ati je, tak tau la plak bleh terkeluar...mima...maapkan saye..

tengah ari tadi aku masak sendirik..nasi lembik + sambal lada hiris hangus + kicap jalen manis + air limau kurang gule = kenyang.. aku makan depan mima...

" mima, aku ade masak lebih ni, jom la makan skali "ajak2 ayam..

" tak pe lah unn, aku demam ni, nanti klu makan aku termuntah semule.."

ati nakal berbicare..." fuh, selamat ..boleh buat makan malam....."

kesilapan ke tige saye ke atas Mima, tidak ikhlas ketike menawarkan pertolongan...Mima, maapkan saye...sok2 klu aku demam ko jangan buat cam ni kat aku ae...huhu...


2 comments: